Przedszkole niepubliczne w Warszawie
Nie podajemy gotowej wiedzy!
W centrum naszych zainteresowania jest stworzenie takich sytuacji edukacyjnych, w których dzieci czynnie uczestniczą w realizacji zadań
Najlepsze wg nas to Metody aktywizujące!
pobudzają aktywność twórczą, motywują Malucha do podejmowania działań oraz umożliwiają praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.
Zajęcia dydaktyczne w przedszkolu podczas których:
Przeprowadzamy eksperymenty
Działania badawcze
Tropimy ciekawostki otaczającego nas świata
Tworzymy ciekawe projekty
Zajęcia dydaktyczne w przedszkolu mają na celu bawić, uczyć i rozwijać. Stawiamy na rozwój kompetencji języka polskiego -dążenie do umiejętności pisania i czytania ze zrozumieniem- od najmłodszej grupy realizujemy program Glottodydaktyki. Kładziemy nacisk na rozwój kompetencji matematycznych oraz logicznego myślenia.
Absolwent naszego przedszkola
Stwarzamy dzieciom możliwości maksymalnego rozwoju, w taki sposób, aby absolwent naszego przedszkola był przygotowany na kolejne etapy edukacji jako młody, sprawny człowiek pełen poczucia odrębności i własnej wartości, z dużą wiedzą o otaczającym go świecie, kompetentny czytelniczo i matematycznie, otwarty na poszukiwanie wiedzy i wyrażanie jej. Opuszczając nasze prywatne przedszkole w Warszawie, dziecko jest chętne do aktywnego działania, wierzy we własne siły i możliwości, potrafi się dzielić przestrzenią z innymi osobami i nawiązuje bliskie, empatyczne relacje.
Wiemy, że...
“Każde dziecko rodzi się wszechstronnie uzdolnione z pełnią możliwości rozwoju we wszystkich kierunkach.
Posiada potencjalną inteligencję, zadatki do twórczego rozwoju oraz duże umiejętności społeczne.
Dlatego też
Uczymy wielostronnie
realizując zadania z różnych
OBSZARÓW EDUKACJI
Realizując ten obszar kształcenia nauczyciele starają się prowadzić zajęcia tak, aby prowokować dzieci do różnych form wypowiedzi . Codzienny kontakt z literaturą , wykorzystywanie plansz obrazkowych, zabawy tematyczne, badawcze, spacery i wycieczki - to niektóre z metod w przedszkolu prowadzące do doskonalenia twórczych wypowiedzi, prawidłowych form i konstrukcji gramatycznych.
GLOTTODYDAKTYKA są to cykle zajęć dla 3,4,5,6 latków.
Jest to nowatorska metoda autorstwa prof. Bronisława Rocławskiego , przygotowująca dzieci do nauki czytania, którą rozpoczynamy już w najmłodszej grupie wiekowej.
Na zajęciach dzieci poznają litery na tle całego alfabetu, a zwracanie uwagi na różnice w kształcie liter powoduje, że dużo rzadziej są one przez dzieci mylone. Dzieci uczą się również „wrażliwości ortograficznej” od samego początku poznawania przez nie liter – nauczyciel zwraca uwagę na różnice w zapisie i wymowie wyrazów.
Nauka polega na prowadzeniu zabaw i ćwiczeń prowadzących do opanowania analizy i syntezy fonemowej i jednoczesnemu biernemu poznawaniu liter.
Przygodę z nauką czytania zaczynamy od zabaw z wykorzystaniem klocków LOGO, glottodywanika. W trakcie tych zabaw, dzieci uczą się wiązać kształt litery z głoską.
Równolegle prowadzone są ćwiczenia i zabawy uczące dziecko operowania głosem, ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń ortofonicznych artykulacyjnych i słuchowych oraz ćwiczeń kształtujących orientację w przestrzeni.
Przygotowanie ręki do pisania oznacza wiele ćwiczeń już od najmłodszej grupy wiekowej.
ZYGZAKI
Jest to cykl zajęć dla dzieci 4, 5,6 latnich , których celem jest usprawnianie małej i dużej motoryki oraz koordynacja wzrokowo-ruchowa . Rozpoczynają je ćwiczenia w kreśleniu prostych a następnie skomplikowanych wzorów graficznych, najpierw na dużej , a później na małej przestrzeni.
EDUKACJA PRZEZ RUCH – jest to program autorstwa p. Doroty Dziamskiej . Są to rytmiczne zabawy edukacyjne. Do rytmicznej manipulacji wykorzystywane są takie przedmioty jak : kredka, flamaster, piłka, nożyczki, taśma, które w rękach dziecka stają się narzędziami do przyjemnego poznawania i radości, a towarzyszy im muzyka , która wywołuje ruch i ma za zadanie dopełniać przeżycia emocjonalne.
Podczas zajęć ruch jest zaplanowany, rytmiczny, dopełniony muzyką lub z niej wyprowadzony. Dzieci kreślą rytmicznie jedną ręką , drugą lub obiema naraz - kreski, kropki, owale, fale, jodełki, zygzaki. Zintegrowany ruch różnych części ciała prowadzi do powstania pracy plastycznej, który służy do przemyślanej analizy, dzięki której możemy zaplanować kolejne formy działania dzieci podczas zajęć.
PRZEDSTAWIENIA TEATRALNE W PRZEDSZKOLU - raz w miesiącu gościmy w naszym przedszkolu aktorów ze współpracujących z nami Agencji Teatralnych i Grup Artystycznych , którzy zabierają nas w zaczarowany świat bajek poprzez prezentowane spektakle teatralne. Spektakle odbywają się cyklicznie 1 x w miesiącu.
KÓŁKO TEATRALNE
Jest to cykl zajęć prowadzonych przez instruktora teatralnego w oparciu o autorski program w grupach 4,5,6 latków 1 x w tygodniu.
Dzieci są wprowadzane w świat sztuki poprzez zabawy teatralne co przynosi im wiele korzyści, rozwija wyobraźnię, doskonali mowę, która staje się wyrazista i melodyjna, sprzyja umuzykalnieniu, rozwija płynność ruchów oraz zwiększa wiarę we własne siły i możliwości. Pojawiające się na warsztatach tematy i zabawy rozwijają wrażliwość i zaufanie w stosunku do innych, prowadzą do przyjaznych uczuć pomiędzy dziećmi uczestniczącymi w warsztatach, Ćwiczą także umiejętność wyrażania własnych odczuć i dzielenia się nimi. Uczą koncentracji, rozładowują napięcia, uczą podejmowania wspólnych działań.
EDUKACJA TEATRALNA
Dzieci z naszego przedszkola biorą udział w cyklu edukacyjnym „Teatr okiem Guliwera”. Na cykl skałada się 6 lekcji. Po obejrzeniu sześciu spektakli poprzedzonych lekcją, każde dziecko otrzyma nagrodę oraz zostanie odznaczone orderem Wiernego Widza czyli młodego TEATROMANIAKA.
Edukacja Teatralna „ Guliwera” to pełne dowcipu i atrakcji lekcje prowadzone przez aktorów.
Dzieci krok po kroku uczą się jak zachować się w teatrze i powoli stają się świadomymi widzami Dzieci zdobywają ogólną wiedzę o teatrze, poznają techniki lalkowe, sposoby tworzenia lalki teatralnej , nietypowe lalki teatralne oraz sposoby tworzenia spektaklu teatralnego.
WYJAZDY DO TEATRU na spektakle dla dzieci .
KONKURSY- udział w Przeglądach Małych Form Teatralnych organizowanych przez Ośrodek Kultury Dzielnicy.
Chcemy się pochwalić naszymi osiągnięciami :
dwukrotnym I miejscem ! w Przeglądzie Małych Form Teatralnych organizowanym przez Ośrodek Kultury Dzielnicy Wola.
Edukację w tym zakresie rozpoczynamy od przyzwyczajania dzieci do mówienia o swoich emocjach i potrzebach. Zajęcia przedszkolne zaplanowane są tak aby poprzez zabawy i ćwiczenia dzieci mogły dostrzec emocje, a także budowały poczucie własnej wartości , szacunku i akceptacji dla siebie i innych.
PRZYJACIELE ZIPPIEGO
ZIPPI jest Patyczakiem.
Jest to program przeznaczony dla 5-6 latków , który pomaga małym dzieciom doskonalić umiejętności radzenia sobie z codziennymi konfliktami i problemami. Opiera się na założeniu, że umiejętności nabyte w dzieciństwie będą pomocne w okresie dorastania i dorosłości. Program trwa pół roku , dzieci otrzymują DYPLOM PRZYJACIELA ZIPPIEGO
Dzieci uczą się o:
- Uczuciach
- Wypowiadaniu się i słuchaniu,
- Przyjaźni,
- Rozwiązywaniu problemów,
- Zmianie i stracie,
- Pomaganiu innym,
- Radzeniu sobie w różnych sytuacjach
To edukacja mająca na celu budowanie poczucia więzi z innymi osobami i współuczestnictwo w społeczności bliższej i dalszej .
Działania podejmowane przez przedszkole :
ZAJĘCIA ADAPTACYJNE
Są to zajęcia mające na celu ułatwić dzieciom w przyszłości start w przedszkolu. Zajęcia te pomagają również w procesie uspołeczniania dzieci, a nade wszystko są zabawą, która uczy, bawi, wychowuje .
DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA
- udział w akcji „ SZLACHETNA PACZKA”
- pomoc opuszczonym zwierzętom ze Schroniska
WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM
- wycieczki do wybranych instytucji użyteczności publicznej np. do Bibliotek, do Banku, Pocztę
- spotkania z przedstawicielami różnych profesji w przedszkolu
Celem edukacji matematycznej w przedszkolu jest wspomaganie rozwoju umysłowego, polegające m.in. na orientacji w przestrzeni i czasie oraz rozumieniu pojęcia liczby, a także umiejętności liczenia, dodawania na zbiorach, mierzenia, klasyfikowania .
„Dziecięca matematyka” to metoda prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej , która pomaga w realizacji edukacji matematycznej. Dzieci badają, poznają, układają zadania, rozwiązują rebusy matematyczne, same odkrywają pojęcia matematyczne takie jak np.:” Jak długie są różne przedmioty? Czym dorośli mierzą długość? Jak przekształca się ciecz ?
SZACHY – warsztaty mające na celu rozwój logicznego myślenia, kreatywności dzieci , podejmowania decyzji
Wycieczki, zabawy badawcze, proste eksperymenty – pokazują piękno , mądrość i różnorodności przyrody, kształtują „młodego przyrodnika” otwartego na obserwację , przyswajanie wiedzy , odpowiedzialność i szacunek dla przyrody. Nauczyciele prowadzą zajęcia tak, aby dzieci obserwując angażowały się wielozmysłowo i same dochodziły do własnych spostrzeżeń. Dziecko jest partnerem nauczyciela , aktywnym odkrywcą i badaczem.
„MAŁY PODRÓŻNIK „
Jest to cykl zajęć, które odbywają się w grupie 4,5,6 latków.
„Mały Podróżnik „ to podróż dookoła Świata , dzięki której dzieci dowiedzą się co to jest Świat, kula ziemska, kontynenty, państwa , miasta, morza , oceany.
Celem programu jest zaprzyjaźnienie się z mapą, globusem , rozbudzanie w dzieciach zainteresowań poznawczych. Przybliżeniu dzieciom kultury i zwyczajów panujących na różnych kontynentach, w wybranych państwach. Podczas zajęć dzieci poznają kontynenty i państwa z całym ich bogactwem
Nasze zabawy podróżnicze to wszelkiego rodzaju aktywności - intelektualna, ruchowa, werbalna, muzyczna, plastyczna, społeczna.
Czeka nas wyśmienita zabawa w odkrywanie nowych miejsc. Może kiedyś , ktoś , zostanie sławnym podróżnikiem? ZATEM W DROGĘ!
„A TO CIEKAWE”
Jest to cykl zajęć, które odbywają się w tygodniu w grupie 3 latków .
Celem tych zajęć jest badanie rzeczywistości , odkrywanie jej tajemnic w trakcie zabaw badawczych , Dzieci na przykład odgadują zawartości tajemniczych pudełek, rozpoznają i określają smaki, układają bajki zmyślanki, bawią się lusterkami, projektują różne wzory, dowiadują się jak zbudowane jest jajko – oto niektóre przykłady zabaw i zajęć. Czy to nie ciekawe?
„DOŚWIADCZALSKI”
Jest to cykl zajęć, które odbywają się w grupie 4 latków.
Jego założeniem jest odkrywanie tajemnic służących wyjaśnieniu funkcjonowania świata, w którym żyje człowiek.
Dzieci będą działać, próbować, dotykać . Zastanawiać się na przykład „ dlaczego przedmioty spadają, co dzieje się z cukrem w herbacie, a co z kałużą, co można zrobić z kolorami, co to znaczy, że krtań drga” itd., itp.
Zadaniem dzieci będzie sprawdzenie różnych hipotez. Nieważne czy odpowiedź jest prawidłowa czy nie, ale najważniejsze jest pobudzanie dzieci do myślenia i odkrywania. Dzieci uwielbiają odkrywać to, co nowe i nieznane. Eksperymenty oswoją je z nieznanymi dotąd zjawiskami, dostarczając jednocześnie dużo radości.
„PLANETA I JA „
Jest to cykl zajęć ,które odbywają się w grupie 4,5,6 latków.
Przyjrzymy się bliżej Planecie na której żyjemy – Ziemi, ale i też Kosmosowi , by zgłębić tajemnice otaczającego nas Wszechświata.
Zajęcia rozpoczynają się od rozważań „Co to jest Wszechświat?” .
Dzieci wcielą się w role archeologów , będą poznawać historię powstania Ziemi. Poznają świat dinozaurów - pradawnych mieszkańców Ziemi, Zdobędą wiedzę o bogactwach naturalnych Ziemi.
Następnie dzieci dowiedzą się co to jest Kosmos. Będą poznawać planety, ich charakterystyczne cechy i wygląd
„POMYSŁOWIEC „
Jest to cykl zajęć, które odbywają się 1 x w tygodniu w grupie 3 latków .
POMYSŁOWIEC to zabawy z substancjami płynnymi, półpłynnymi, żelowatymi, plastycznymi czy też sproszkowanymi. Tworząc, rozmazując, formując, przelewając, rozlewając, rozrywając, dzieci doskonale bawią się, nabierają wiary we własne siły, ćwiczą zmysły i nabywają różnych umiejętności. Zajęcia te rozwijają fantazję, inicjatywę i pomysłowość dzieci. Zajęcia stwarzają dzieciom duże możliwości eksperymentowania, dzieci dowiadują się, że substancje pod niektórymi względami zachowują się podobnie, a pod innymi różnią się bardzo.
„MŁODY NAUKOWIEC”
Jest to cykl zajęć, które odbywają się 1 x w tygodniu w grupie 6 latków.
Ich celem są eksperymenty przyrodnicze podczas których dzieci będą odkrywać wodę, powietrze, ogień , ziemię czyli tajemnice drzemiące w tych żywiołach .
Dzieci na przykład poznają właściwości fizyczne powietrza, zaznajomią się z fizycznymi skutkami ognia, odkryją zjawisko rozpuszczalności i braku rozpuszczalności, wzbogacą wiedzę o zjawiskach zachodzących w głębi ziemi i ich skutkach etc..
LEKCJA PRZYRODY NA ŻYWO - to WARSZTATY PRZYRODNICZE z cyklu „MALI ODKRYWCY ZWIERZĄT „.
Jest to pokaz żywych zwierząt ! Zajęcia odbywają się cyklicznie dla wszystkich grup wiekowych.
Podczas zajęć dzieci mogą:
- Nakarmić egzotyczną jaszczurkę,
- Dowiedzieć się czy jeż afrykański rzeczywiście ma kolce
- Zaprzyjaźnić się z milutką szynszylą.
Firma format o swoich zajęciach :
„podczas zajęć będziemy mogli przekonać się czy agama brodata to jaszczurka, a może smok? Czy faktycznie jak się rozłości to staje na dwóch łapkach. Dowiemy się również kiedy szynszyla trzyma uszy w górze i dlaczego nie ma pazurków. Obalimy wiele mitów o jeżu pigmejskim, czy na pewno nosi jabłka na plecach, jakie smakołyki lubi najbardziej i o jakiej porze je swoje śniadanie.”
Nasze przedszkole rozwija wrażliwość estetyczną a także organizuje twórczą jak i odtwórczą działalność artystyczną dziecka poprzez następujące programy :
PLASTYKA
Jest to cykl zajęć, króre odbywają się 1 x w tygodniu w grupie 2,5 latków oraz 3 , 4, 5 , 6- latków.
Są to zajęcia , podczas których stosujemy różne techniki plastyczne, a co najważniejsze liczy się inwencja twórcza dziecka. Zajęcia te służą rozwijaniu kreatywności u dzieci.
Zorganizowane i zainspirowane przez nauczyciela zajęcia stopniowo wprowadzające dzieci w pojęcia plastyczne , możliwe techniki, przybory i materiały . Nasze dzieci mają stały dostęp do akcesoriów plastycznych, dzięki czemu mogą realizować własne pomysły i tworzyć według własnej inwencji .
CERAMIKA są to warsztaty artystyczne dla dzieci.
Jest to cykl zajęć prowadzonych przez instruktora – plastyka dla dzieci 4,5, 6 letnich.
Zajęcia te służą pobudzaniu ciekawości u dzieci, zainteresowań oraz wyobraźni. Wyzwalają kreatywne myślenie poprzez samodzielne szukanie rozwiązań.
Dzieci tworzą oryginalne przedmioty i dekoracje przy użyciu atrakcyjnych materiałów twórczych : , glina, , pestki, nasiona , liście, kamyki, kwiaty, trawa, słoma, koronki, wstążki, sznurki , wełna i wiele , wiele innych . Techniki , przy użyciu , których dzieci tworzą swoje dzieła to między innymi : budowanie z wałeczków, modelowanie z bryły, wycinanie form ażurowych, układanie mozaiki, płaskorzeźba .
RYTMIKA
Zajęcia odbywają się cyklicznie 2 x w tygodniu we wszystkich grupach wiekowych.
Celem zajęć umuzykalniających jest kształtowanie poczucia rytmu, utrzymania równego tempa , dynamiki głosu .
Są to na przykład ćwiczenia i zagadki słuchowe, zabawy wysnute z treści piosenek, gry i zabawy muzyczne, ćwiczenia z określaniem wysokości dźwięku i kierunku linii melodycznej.
Dzieci uczą się piosenek , melodii, same tworzą akompaniament do piosenki . Poznają i grają na instrumentach muzycznych. Uczestniczą w zabawach ruchowych przy akompaniamencie. Przygotowują inscenizacje na występy okolicznościowe , np. „Jasełka” , „Dzień Babci i Dziadka” , „Dzień Mamy i Taty”.
TANIEC TOWARZYSKI
Jest to cykl zajęć prowadzone przez instruktorkę tancerkę w grupach 3, 4,5,6 latków .
Na zajęciach dzieci ucząc się tańczyć, rozwijają talenty. Uczą się gracji. Poprawiają sylwetkę, postawę. Niwelują bariery w relacjach. Poprawiają kondycję. Zwalczają nieśmiałość. Udoskonalają precyzje ruchu. Wzbogaca ją o umiejętność zapamiętywania i naśladowania kroków. Dzieci poznają podstawowe kroki i ruchy taneczne : samby , cha chy, polki,
Celem edukacji zdrowotnej w przedszkolu jest poznanie i zachęcenie do zdrowego stylu życia poprzez :
- codzienną aktywność ruchową w formie ćwiczeń gimnastycznych, zabaw ruchowych,
- pobyt na świeżym powietrzu
- kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń higieniczno-zdrowotnych
- realizację celowo zaplanowanych tematów ukierunkowanych na zdrowie i bezpieczeństwo ,np. „Dbamy o swoje zdrowie”,
- realizację innych tematów, np. „ Moje przedszkole, moi koledzy”/ bezpieczeństwo w Sali, na terenie przedszkolnym/
- sytuacje okolicznościowe
PIERWSZA POMOC PRZEDMEDYCZNA DLA PRZEDSZKOLAKÓW CZYLI „Szpital Pluszaka” - program edukacyjny prowadzony przez Grupę Ratowniczo - Medyczną „MEDICUS”
Program „Szpital pluszaka” ma za zadanie zapoznać dzieci z zasadami funkcjonowania służb ratowniczych, postępowania w sytuacji zagrożenia życia oraz wzywania pomocy. Zajęcia prowadzą Instruktorzy ratownicy medyczni, ubrani w odblaskowe, świecące ubrania, mają za zadanie oswoić dzieci z widokiem ratowników, tak by w razie interwencji podczas nagłego zdarzenia przywoływane wspomnienia wywoływały pozytywne emocje zamiast strachu.
Ratownikom towarzyszy wielki Miś, na którym uczestnicy mogą przećwiczyć wszystkie badania wykonywane w gabinecie lekarskim, by już nigdy dzieci w trakcie wizyty u lekarza nie odczuwały strachu. Do dyspozycji jest cała torba zabawkowych narzędzi medycznych oraz te prawdziwe - realistyczne.
Kolejną atrakcją, jest fantom dziecka, na którym każdy z uczestników może przećwiczyć udrażnianie dróg oddechowych.
ZABAWY RUCHOWE
Jest to cykl zajęć prowadzonych w grupie 3,4,5, Latków
Są to zabawy ruchowe kształtujące małą motorykę oraz prawidłową postawę dziecka .
Są to zabawy z użyciem chusty animacyjnej, tunelu oraz innego sprzętu sportowego jak również opowieści ruchowe. Dzieci uczestniczą w nich z wielkim entuzjazmem.
Efekty zabaw :
Dzieci :
- uczą się przekraczać przeszkody, zachowywać równowagę,
- zaspakajają potrzebę bycia obdarzonym uwagą,
- przezwyciężają nieśmiałość,
- uczą się odróżniać i zapamiętywać polecenia,
- poruszać zgodnie z rytmem
- uczą się radzić sobie z przegraną.
Zajęcia są prowadzone w 3,4,5 latkach w oparciu o : „Wprowadzenie do pedagogiki zabawy” Klanza, ”Mali sportowcy. Zajęcia ruchowe dla przedszkolaków” wydawnictwa Raabe./
FUNNY JUDO
To cykl zajęć ruchowych prowadzonych przez profesjonalnego instruktora . Dzieci zdobywają sprawność szybkiej reakcji, bezpiecznego upadania. Uczą się podstawowych elementów judo. Na zajęciach jest stosowany rytuał rozpoczęcia i zakończenia treningu.
Zajęcia dla dzieci kipiących energią. Dużo ruchu, zdobywanie umiejętności bezpiecznego upadania. Wspaniała zabawa!!!
Celem edukacji zdrowotnej w przedszkolu jest poznanie i zachęcenie do zdrowego stylu życia poprzez :
- codzienną aktywność ruchową w formie ćwiczeń gimnastycznych, zabaw ruchowych,
- pobyt na świeżym powietrzu
- kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń higieniczno-zdrowotnych
- realizację celowo zaplanowanych tematów ukierunkowanych na zdrowie i bezpieczeństwo ,np. „Dbamy o swoje zdrowie”,
- realizację innych tematów, np. „ Moje przedszkole, moi koledzy”/ bezpieczeństwo w Sali, na terenie przedszkolnym/
- sytuacje okolicznościowe
PIERWSZA POMOC PRZEDMEDYCZNA DLA PRZEDSZKOLAKÓW CZYLI „Szpital Pluszaka” - program edukacyjny prowadzony przez Grupę Ratowniczo - Medyczną „MEDICUS”
Program „Szpital pluszaka” ma za zadanie zapoznać dzieci z zasadami funkcjonowania służb ratowniczych, postępowania w sytuacji zagrożenia życia oraz wzywania pomocy. Zajęcia prowadzą Instruktorzy ratownicy medyczni, ubrani w odblaskowe, świecące ubrania, mają za zadanie oswoić dzieci z widokiem ratowników, tak by w razie interwencji podczas nagłego zdarzenia przywoływane wspomnienia wywoływały pozytywne emocje zamiast strachu.
Ratownikom towarzyszy wielki Miś, na którym uczestnicy mogą przećwiczyć wszystkie badania wykonywane w gabinecie lekarskim, by już nigdy dzieci w trakcie wizyty u lekarza nie odczuwały strachu. Do dyspozycji jest cała torba zabawkowych narzędzi medycznych oraz te prawdziwe - realistyczne.
Kolejną atrakcją, jest fantom dziecka, na którym każdy z uczestników może przećwiczyć udrażnianie dróg oddechowych.
ZABAWY RUCHOWE
Jest to cykl zajęć prowadzonych w grupie 3,4,5, Latków
Są to zabawy ruchowe kształtujące małą motorykę oraz prawidłową postawę dziecka .
Są to zabawy z użyciem chusty animacyjnej, tunelu oraz innego sprzętu sportowego jak również opowieści ruchowe. Dzieci uczestniczą w nich z wielkim entuzjazmem.
Efekty zabaw :
Dzieci :
- uczą się przekraczać przeszkody, zachowywać równowagę,
- zaspakajają potrzebę bycia obdarzonym uwagą,
- przezwyciężają nieśmiałość,
- uczą się odróżniać i zapamiętywać polecenia,
- poruszać zgodnie z rytmem
- uczą się radzić sobie z przegraną.
Zajęcia są prowadzone w 3,4,5 latkach w oparciu o : „Wprowadzenie do pedagogiki zabawy” Klanza, ”Mali sportowcy. Zajęcia ruchowe dla przedszkolaków” wydawnictwa Raabe./
FUNNY JUDO
To cykl zajęć ruchowych prowadzonych przez profesjonalnego instruktora . Dzieci zdobywają sprawność szybkiej reakcji, bezpiecznego upadania. Uczą się podstawowych elementów judo. Na zajęciach jest stosowany rytuał rozpoczęcia i zakończenia treningu.
Zajęcia dla dzieci kipiących energią. Dużo ruchu, zdobywanie umiejętności bezpiecznego upadania. Wspaniała zabawa!!!
Język angielski
Edukacja anglojęzyczna - jak nauczamy?
Metoda immersji
W naszym przedszkolu wiemy, jak ważna jest nauka angielskiego. Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie znaleźli optymalnej metody nauki języka dostosowanej do Maluchów. Dzięki temu wszystkie zajęcia dydaktyczne w przedszkolu Puchatek przebiegają w pozytywnej i miłej atmosferze. Sprawia to, że nasi podopieczni każdego bardzo chętnie odwiedzają naszą placówkę.
Ze wszystkich metod wybraliśmy IMMERSJĘ JĘZYKOWĄ, która polega na stosowaniu języka w codziennych aktywnościach.
Dzięki lektorowi, który mówi tylko w języku angielskim, dzieci obcują z językiem obcym w naturalnych , CODZIENNYCH sytuacjach – podczas spacerów, pobytu na placu zabaw, swobodnych zabawach czy przy spożywaniu posiłków. W ten sposób mali uczniowie przyswajają słowa i zwroty, w bardzo naturalny, intuicyjny sposób.
najwyższe standardy realizujemy autorski program nauki, przygotowany przez doświadczonego metodyka, pasjonatkę nauczycielkę .
Program realizowany jest poprzez zabawę, z dużą dawką teatralizacji i muzyki popkulturowej. Sztampowa „pamięciówka” nie wchodzi w grę !
W naszym programie wykorzystaliśmy metodę TRP (Total Physical Response), który szczególną uwagę zwraca na ruch i prace całym ciałem. Realizowane projekty takie jak: Quiz Show lub Book Club pozwalają dzieciom na rozbudzenie kreatywnej ciekawości i wcielenie się w postacie ze znanych bajek czy teleturniejów.
Experiments are fun
to ciekawym blok zajęciowy prowadzony w oparciu o metodę CLIL (Content and Language Integrated Learning), która polega na wdrażaniu wiedzy o charakterze ogólnym i praktycznym za pomocą języka angielskiego. Przedszkolaki na zajęciach odkrywają , eksperymentują , nazywają , eksplodują okrzykami zdziwienia w języku angielskim !
Z relacji rodziców wiemy, że nasze Maluszki potrafią zaskakiwać swobodą porozumiewania się w języku angielskim podczas zagranicznych podróży, podśpiewują radiowe przeboje.
Zajęcia dodatkowe w ramach czesnego
Rytmika
Codzienny język angielski
Kółko teatralne
Warsztaty tus z psychologiem ”Przygody z miminkami„
Młody naukowiec
Mały podróżnik
Eko przyjaciele przyrody
Zygzaki
Warsztaty plastyczne
...i inne zabawy
Zajęcia fakultatywne do wyboru
Funny Judo
Ceramika
Taniec
Lego Robotyka
Szachy
Experiments Are Fun
Wycieczki
Warsztaty poznawcze
- Pracujemy przez cały rok ( z wyjątkiem dni określonych w Zasadach przedszkola na dany rok)
- Oferujemy opiekę dzienną w godzinach od 7.00 do 18.00,
- Zapewniamy cztery świeże, smaczne i zdrowe posiłki w ciągu dnia (uwzględniamy indywidualne potrzeby przedszkolaków i specjalne menu dla alergików według medycznych wskazań),
- Grupy dzieci podzielone są ze względu na wiek:Przyjmujemy dzieci od 20 m-ca życia i zapewniamy kontynuację edukacji do 7 r. ż.,
- Gwarantujemy bogaty program atrakcji i wydarzeń w pełni angażujący dzieci,
- Zapewniamy opiekę i nadzór logopedy oraz psychologa przedszkolnego w ramach indywidualnych potrzeb,
- Organizujemy przemyślany plan adaptacji
- Współpracujemy z higienistką, dzięki której realizowany jest przemyślany plan unikania i rozprzestrzeniania się chorób. Stosujemy urządzenia oczyszczające powietrze w salach, dostarczając dzieciom najlepszą jakość,
- Zapewniamy pełne bezpieczeństwo pobytu na terenie placówki przedszkolnej.
- Realizujemy autorskie oraz sprawdzone na całym świecie programy edukacyjne, które mają na celu wielostronne wsparcie rozwoju dziecka. Nasz program nauczania zapewnia pewny start podczas kolejnych etapów edukacji,
- Stawiamy na rozwój kompetencji języka polskiego (dążenie do umiejętności pisania i czytania ze zrozumieniem),
- Kładziemy nacisk na rozwój kompetencji matematycznych oraz logicznego myślenia,
- Edukacja anglojęzyczna na najwyższym poziomie
- Oferujemy szeroki zakres ZAJĘĆ DODATKOWYCH
- Organizujemy wycieczki poza przedszkole piesze i wyjazdowe
Mamy świadomość, że Rodzice, wybierając nasze przedszkole niepubliczne, obdarzają nas wielkim zaufaniem.
Zapisując swoje pociechy, powierzają nam swój największy skarb - i tak też Dzieci w „Puchatku” są przez wszystkich traktowane.
Drogi Rodzicu, zapraszamy!
Przyjdź, poznaj nas, nasze przedszkole, zobacz jak pracujemy z dziećmi.
Zapisz swoje dziecko
Przedszkole "Puchatek " ma status Przedszkola Niepublicznego, pozostającego pod nadzorem Kuratorium Oświaty na podstawie wpisu do Ewidencji Szkół i Placówek Niepublicznych pod nr 163/PN/06 prowadzonej przez Biuro Edukacji w Urzędzie Miasta st. Warszawy.