Przedszkole niepubliczne w Warszawie
Nie podajemy gotowej wiedzy!
W centrum naszych zainteresowania jest stworzenie takich sytuacji edukacyjnych, w których dzieci czynnie uczestniczą w realizacji zadań
Najlepsze wg nas to Metody aktywizujące!
pobudzają aktywność twórczą, motywują Malucha do podejmowania działań oraz umożliwiają praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.

Zajęcia dydaktyczne w przedszkolu podczas których:

Przeprowadzamy eksperymenty

Działania badawcze

Tropimy ciekawostki otaczającego nas świata

Tworzymy ciekawe projekty
Zajęcia dydaktyczne w przedszkolu mają na celu bawić, uczyć i rozwijać. Stawiamy na rozwój kompetencji języka polskiego -dążenie do umiejętności pisania i czytania ze zrozumieniem- od najmłodszej grupy realizujemy program Glottodydaktyki. Kładziemy nacisk na rozwój kompetencji matematycznych oraz logicznego myślenia.
Absolwent naszego przedszkola
Stwarzamy dzieciom możliwości maksymalnego rozwoju, w taki sposób, aby absolwent naszego przedszkola był przygotowany na kolejne etapy edukacji jako młody, sprawny człowiek pełen poczucia odrębności i własnej wartości, z dużą wiedzą o otaczającym go świecie, kompetentny czytelniczo i matematycznie, otwarty na poszukiwanie wiedzy i wyrażanie jej. Opuszczając nasze prywatne przedszkole w Warszawie, dziecko jest chętne do aktywnego działania, wierzy we własne siły i możliwości, potrafi się dzielić przestrzenią z innymi osobami i nawiązuje bliskie, empatyczne relacje.
Wiemy, że...
“Każde dziecko rodzi się wszechstronnie uzdolnione z pełnią możliwości rozwoju we wszystkich kierunkach.
Posiada potencjalną inteligencję, zadatki do twórczego rozwoju oraz duże umiejętności społeczne.
Dlatego też
Uczymy wielostronnie
realizując zadania z różnych
OBSZARÓW EDUKACJI
Realizując ten obszar kształcenia nauczyciele starają się prowadzić zajęcia tak, aby prowokować dzieci do różnych form wypowiedzi . Codzienny kontakt z literaturą , wykorzystywanie plansz obrazkowych, zabawy tematyczne, badawcze, spacery i wycieczki - to niektóre z metod w przedszkolu prowadzące do doskonalenia twórczych wypowiedzi, prawidłowych form i konstrukcji gramatycznych.
GLOTTODYDAKTYKA są to cykle zajęć dla 3,4,5,6 latków.
Jest to nowatorska metoda autorstwa prof. Bronisława Rocławskiego , przygotowująca dzieci do nauki czytania, którą rozpoczynamy już w najmłodszej grupie wiekowej.
Na zajęciach dzieci poznają litery na tle całego alfabetu, a zwracanie uwagi na różnice w kształcie liter powoduje, że dużo rzadziej są one przez dzieci mylone. Dzieci uczą się również „wrażliwości ortograficznej” od samego początku poznawania przez nie liter – nauczyciel zwraca uwagę na różnice w zapisie i wymowie wyrazów.
Nauka polega na prowadzeniu zabaw i ćwiczeń prowadzących do opanowania analizy i syntezy fonemowej i jednoczesnemu biernemu poznawaniu liter.
Przygodę z nauką czytania zaczynamy od zabaw z wykorzystaniem klocków LOGO, glottodywanika. W trakcie tych zabaw, dzieci uczą się wiązać kształt litery z głoską.
Równolegle prowadzone są ćwiczenia i zabawy uczące dziecko operowania głosem, ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń ortofonicznych artykulacyjnych i słuchowych oraz ćwiczeń kształtujących orientację w przestrzeni.
Przygotowanie ręki do pisania oznacza wiele ćwiczeń już od najmłodszej grupy wiekowej.
ZYGZAKI
Jest to cykl zajęć dla dzieci 4, 5,6 latnich , których celem jest usprawnianie małej i dużej motoryki oraz koordynacja wzrokowo-ruchowa . Rozpoczynają je ćwiczenia w kreśleniu prostych a następnie skomplikowanych wzorów graficznych, najpierw na dużej , a później na małej przestrzeni.
EDUKACJA PRZEZ RUCH – jest to program autorstwa p. Doroty Dziamskiej . Są to rytmiczne zabawy edukacyjne. Do rytmicznej manipulacji wykorzystywane są takie przedmioty jak : kredka, flamaster, piłka, nożyczki, taśma, które w rękach dziecka stają się narzędziami do przyjemnego poznawania i radości, a towarzyszy im muzyka , która wywołuje ruch i ma za zadanie dopełniać przeżycia emocjonalne.
Podczas zajęć ruch jest zaplanowany, rytmiczny, dopełniony muzyką lub z niej wyprowadzony. Dzieci kreślą rytmicznie jedną ręką , drugą lub obiema naraz - kreski, kropki, owale, fale, jodełki, zygzaki. Zintegrowany ruch różnych części ciała prowadzi do powstania pracy plastycznej, który służy do przemyślanej analizy, dzięki której możemy zaplanować kolejne formy działania dzieci podczas zajęć.
PRZEDSTAWIENIA TEATRALNE W PRZEDSZKOLU - raz w miesiącu gościmy w naszym przedszkolu aktorów ze współpracujących z nami Agencji Teatralnych i Grup Artystycznych , którzy zabierają nas w zaczarowany świat bajek poprzez prezentowane spektakle teatralne. Spektakle odbywają się cyklicznie 1 x w miesiącu.
KÓŁKO TEATRALNE
Jest to cykl zajęć prowadzonych przez instruktora teatralnego w oparciu o autorski program w grupach 4,5,6 latków 1 x w tygodniu.
Dzieci są wprowadzane w świat sztuki poprzez zabawy teatralne co przynosi im wiele korzyści, rozwija wyobraźnię, doskonali mowę, która staje się wyrazista i melodyjna, sprzyja umuzykalnieniu, rozwija płynność ruchów oraz zwiększa wiarę we własne siły i możliwości. Pojawiające się na warsztatach tematy i zabawy rozwijają wrażliwość i zaufanie w stosunku do innych, prowadzą do przyjaznych uczuć pomiędzy dziećmi uczestniczącymi w warsztatach, Ćwiczą także umiejętność wyrażania własnych odczuć i dzielenia się nimi. Uczą koncentracji, rozładowują napięcia, uczą podejmowania wspólnych działań.
EDUKACJA TEATRALNA
Dzieci z naszego przedszkola biorą udział w cyklu edukacyjnym „Teatr okiem Guliwera”. Na cykl skałada się 6 lekcji. Po obejrzeniu sześciu spektakli poprzedzonych lekcją, każde dziecko otrzyma nagrodę oraz zostanie odznaczone orderem Wiernego Widza czyli młodego TEATROMANIAKA.
Edukacja Teatralna „ Guliwera” to pełne dowcipu i atrakcji lekcje prowadzone przez aktorów.
Dzieci krok po kroku uczą się jak zachować się w teatrze i powoli stają się świadomymi widzami Dzieci zdobywają ogólną wiedzę o teatrze, poznają techniki lalkowe, sposoby tworzenia lalki teatralnej , nietypowe lalki teatralne oraz sposoby tworzenia spektaklu teatralnego.
WYJAZDY DO TEATRU na spektakle dla dzieci .
KONKURSY- udział w Przeglądach Małych Form Teatralnych organizowanych przez Ośrodek Kultury Dzielnicy.
Chcemy się pochwalić naszymi osiągnięciami :
dwukrotnym I miejscem ! w Przeglądzie Małych Form Teatralnych organizowanym przez Ośrodek Kultury Dzielnicy Wola.
Edukację w tym zakresie rozpoczynamy od przyzwyczajania dzieci do mówienia o swoich emocjach i potrzebach. Zajęcia przedszkolne zaplanowane są tak aby poprzez zabawy i ćwiczenia dzieci mogły dostrzec emocje, a także budowały poczucie własnej wartości , szacunku i akceptacji dla siebie i innych.
PRZYJACIELE ZIPPIEGO
ZIPPI jest Patyczakiem.
Jest to program przeznaczony dla 5-6 latków , który pomaga małym dzieciom doskonalić umiejętności radzenia sobie z codziennymi konfliktami i problemami. Opiera się na założeniu, że umiejętności nabyte w dzieciństwie będą pomocne w okresie dorastania i dorosłości. Program trwa pół roku , dzieci otrzymują DYPLOM PRZYJACIELA ZIPPIEGO
Dzieci uczą się o:
- Uczuciach
- Wypowiadaniu się i słuchaniu,
- Przyjaźni,
- Rozwiązywaniu problemów,
- Zmianie i stracie,
- Pomaganiu innym,
- Radzeniu sobie w różnych sytuacjach

To edukacja mająca na celu budowanie poczucia więzi z innymi osobami i współuczestnictwo w społeczności bliższej i dalszej .
Działania podejmowane przez przedszkole :
ZAJĘCIA ADAPTACYJNE
Są to zajęcia mające na celu ułatwić dzieciom w przyszłości start w przedszkolu. Zajęcia te pomagają również w procesie uspołeczniania dzieci, a nade wszystko są zabawą, która uczy, bawi, wychowuje .
DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA
- udział w akcji „ SZLACHETNA PACZKA”
- pomoc opuszczonym zwierzętom ze Schroniska
WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM
- wycieczki do wybranych instytucji użyteczności publicznej np. do Bibliotek, do Banku, Pocztę
- spotkania z przedstawicielami różnych profesji w przedszkolu
Celem edukacji matematycznej w przedszkolu jest wspomaganie rozwoju umysłowego, polegające m.in. na orientacji w przestrzeni i czasie oraz rozumieniu pojęcia liczby, a także umiejętności liczenia, dodawania na zbiorach, mierzenia, klasyfikowania .
„Dziecięca matematyka” to metoda prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej , która pomaga w realizacji edukacji matematycznej. Dzieci badają, poznają, układają zadania, rozwiązują rebusy matematyczne, same odkrywają pojęcia matematyczne takie jak np.:” Jak długie są różne przedmioty? Czym dorośli mierzą długość? Jak przekształca się ciecz ?
SZACHY – warsztaty mające na celu rozwój logicznego myślenia, kreatywności dzieci , podejmowania decyzji
Wycieczki, zabawy badawcze, proste eksperymenty – pokazują piękno , mądrość i różnorodności przyrody, kształtują „młodego przyrodnika” otwartego na obserwację , przyswajanie wiedzy , odpowiedzialność i szacunek dla przyrody. Nauczyciele prowadzą zajęcia tak, aby dzieci obserwując angażowały się wielozmysłowo i same dochodziły do własnych spostrzeżeń. Dziecko jest partnerem nauczyciela , aktywnym odkrywcą i badaczem.
„MAŁY PODRÓŻNIK „
Jest to cykl zajęć, które odbywają się w grupie 4,5,6 latków.
„Mały Podróżnik „ to podróż dookoła Świata , dzięki której dzieci dowiedzą się co to jest Świat, kula ziemska, kontynenty, państwa , miasta, morza , oceany.
Celem programu jest zaprzyjaźnienie się z mapą, globusem , rozbudzanie w dzieciach zainteresowań poznawczych. Przybliżeniu dzieciom kultury i zwyczajów panujących na różnych kontynentach, w wybranych państwach. Podczas zajęć dzieci poznają kontynenty i państwa z całym ich bogactwem
Nasze zabawy podróżnicze to wszelkiego rodzaju aktywności - intelektualna, ruchowa, werbalna, muzyczna, plastyczna, społeczna.
Czeka nas wyśmienita zabawa w odkrywanie nowych miejsc. Może kiedyś , ktoś , zostanie sławnym podróżnikiem? ZATEM W DROGĘ!
„A TO CIEKAWE”
Jest to cykl zajęć, które odbywają się w tygodniu w grupie 3 latków .
Celem tych zajęć jest badanie rzeczywistości , odkrywanie jej tajemnic w trakcie zabaw badawczych , Dzieci na przykład odgadują zawartości tajemniczych pudełek, rozpoznają i określają smaki, układają bajki zmyślanki, bawią się lusterkami, projektują różne wzory, dowiadują się jak zbudowane jest jajko – oto niektóre przykłady zabaw i zajęć. Czy to nie ciekawe?
„DOŚWIADCZALSKI”
Jest to cykl zajęć, które odbywają się w grupie 4 latków.
Jego założeniem jest odkrywanie tajemnic służących wyjaśnieniu funkcjonowania świata, w którym żyje człowiek.
Dzieci będą działać, próbować, dotykać . Zastanawiać się na przykład „ dlaczego przedmioty spadają, co dzieje się z cukrem w herbacie, a co z kałużą, co można zrobić z kolorami, co to znaczy, że krtań drga” itd., itp.
Zadaniem dzieci będzie sprawdzenie różnych hipotez. Nieważne czy odpowiedź jest prawidłowa czy nie, ale najważniejsze jest pobudzanie dzieci do myślenia i odkrywania. Dzieci uwielbiają odkrywać to, co nowe i nieznane. Eksperymenty oswoją je z nieznanymi dotąd zjawiskami, dostarczając jednocześnie dużo radości.
„PLANETA I JA „
Jest to cykl zajęć ,które odbywają się w grupie 4,5,6 latków.
Przyjrzymy się bliżej Planecie na której żyjemy – Ziemi, ale i też Kosmosowi , by zgłębić tajemnice otaczającego nas Wszechświata.
Zajęcia rozpoczynają się od rozważań „Co to jest Wszechświat?” .
Dzieci wcielą się w role archeologów , będą poznawać historię powstania Ziemi. Poznają świat dinozaurów - pradawnych mieszkańców Ziemi, Zdobędą wiedzę o bogactwach naturalnych Ziemi.
Następnie dzieci dowiedzą się co to jest Kosmos. Będą poznawać planety, ich charakterystyczne cechy i wygląd
„POMYSŁOWIEC „
Jest to cykl zajęć, które odbywają się 1 x w tygodniu w grupie 3 latków .
POMYSŁOWIEC to zabawy z substancjami płynnymi, półpłynnymi, żelowatymi, plastycznymi czy też sproszkowanymi. Tworząc, rozmazując, formując, przelewając, rozlewając, rozrywając, dzieci doskonale bawią się, nabierają wiary we własne siły, ćwiczą zmysły i nabywają różnych umiejętności. Zajęcia te rozwijają fantazję, inicjatywę i pomysłowość dzieci. Zajęcia stwarzają dzieciom duże możliwości eksperymentowania, dzieci dowiadują się, że substancje pod niektórymi względami zachowują się podobnie, a pod innymi różnią się bardzo.
„MŁODY NAUKOWIEC”
Jest to cykl zajęć, które odbywają się 1 x w tygodniu w grupie 6 latków.
Ich celem są eksperymenty przyrodnicze podczas których dzieci będą odkrywać wodę, powietrze, ogień , ziemię czyli tajemnice drzemiące w tych żywiołach .
Dzieci na przykład poznają właściwości fizyczne powietrza, zaznajomią się z fizycznymi skutkami ognia, odkryją zjawisko rozpuszczalności i braku rozpuszczalności, wzbogacą wiedzę o zjawiskach zachodzących w głębi ziemi i ich skutkach etc..
LEKCJA PRZYRODY NA ŻYWO - to WARSZTATY PRZYRODNICZE z cyklu „MALI ODKRYWCY ZWIERZĄT „.
Jest to pokaz żywych zwierząt ! Zajęcia odbywają się cyklicznie dla wszystkich grup wiekowych.
Podczas zajęć dzieci mogą:
- Nakarmić egzotyczną jaszczurkę,
- Dowiedzieć się czy jeż afrykański rzeczywiście ma kolce
- Zaprzyjaźnić się z milutką szynszylą.
Firma format o swoich zajęciach :
„podczas zajęć będziemy mogli przekonać się czy agama brodata to jaszczurka, a może smok? Czy faktycznie jak się rozłości to staje na dwóch łapkach. Dowiemy się również kiedy szynszyla trzyma uszy w górze i dlaczego nie ma pazurków. Obalimy wiele mitów o jeżu pigmejskim, czy na pewno nosi jabłka na plecach, jakie smakołyki lubi najbardziej i o jakiej porze je swoje śniadanie.”
Nasze przedszkole rozwija wrażliwość estetyczną a także organizuje twórczą jak i odtwórczą działalność artystyczną dziecka poprzez następujące programy :
PLASTYKA
Jest to cykl zajęć, króre odbywają się 1 x w tygodniu w grupie 2,5 latków oraz 3 , 4, 5 , 6- latków.
Są to zajęcia , podczas których stosujemy różne techniki plastyczne, a co najważniejsze liczy się inwencja twórcza dziecka. Zajęcia te służą rozwijaniu kreatywności u dzieci.
Zorganizowane i zainspirowane przez nauczyciela zajęcia stopniowo wprowadzające dzieci w pojęcia plastyczne , możliwe techniki, przybory i materiały . Nasze dzieci mają stały dostęp do akcesoriów plastycznych, dzięki czemu mogą realizować własne pomysły i tworzyć według własnej inwencji .
CERAMIKA są to warsztaty artystyczne dla dzieci.
Jest to cykl zajęć prowadzonych przez instruktora – plastyka dla dzieci 4,5, 6 letnich.
Zajęcia te służą pobudzaniu ciekawości u dzieci, zainteresowań oraz wyobraźni. Wyzwalają kreatywne myślenie poprzez samodzielne szukanie rozwiązań.
Dzieci tworzą oryginalne przedmioty i dekoracje przy użyciu atrakcyjnych materiałów twórczych : , glina, , pestki, nasiona , liście, kamyki, kwiaty, trawa, słoma, koronki, wstążki, sznurki , wełna i wiele , wiele innych . Techniki , przy użyciu , których dzieci tworzą swoje dzieła to między innymi : budowanie z wałeczków, modelowanie z bryły, wycinanie form ażurowych, układanie mozaiki, płaskorzeźba .
RYTMIKA
Zajęcia odbywają się cyklicznie 2 x w tygodniu we wszystkich grupach wiekowych.
Celem zajęć umuzykalniających jest kształtowanie poczucia rytmu, utrzymania równego tempa , dynamiki głosu .
Są to na przykład ćwiczenia i zagadki słuchowe, zabawy wysnute z treści piosenek, gry i zabawy muzyczne, ćwiczenia z określaniem wysokości dźwięku i kierunku linii melodycznej.
Dzieci uczą się piosenek , melodii, same tworzą akompaniament do piosenki . Poznają i grają na instrumentach muzycznych. Uczestniczą w zabawach ruchowych przy akompaniamencie. Przygotowują inscenizacje na występy okolicznościowe , np. „Jasełka” , „Dzień Babci i Dziadka” , „Dzień Mamy i Taty”.
TANIEC TOWARZYSKI
Jest to cykl zajęć prowadzone przez instruktorkę tancerkę w grupach 3, 4,5,6 latków .
Na zajęciach dzieci ucząc się tańczyć, rozwijają talenty. Uczą się gracji. Poprawiają sylwetkę, postawę. Niwelują bariery w relacjach. Poprawiają kondycję. Zwalczają nieśmiałość. Udoskonalają precyzje ruchu. Wzbogaca ją o umiejętność zapamiętywania i naśladowania kroków. Dzieci poznają podstawowe kroki i ruchy taneczne : samby , cha chy, polki,
Celem edukacji zdrowotnej w przedszkolu jest poznanie i zachęcenie do zdrowego stylu życia poprzez :
- codzienną aktywność ruchową w formie ćwiczeń gimnastycznych, zabaw ruchowych,
- pobyt na świeżym powietrzu
- kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń higieniczno-zdrowotnych
- realizację celowo zaplanowanych tematów ukierunkowanych na zdrowie i bezpieczeństwo ,np. „Dbamy o swoje zdrowie”,
- realizację innych tematów, np. „ Moje przedszkole, moi koledzy”/ bezpieczeństwo w Sali, na terenie przedszkolnym/
- sytuacje okolicznościowe
PIERWSZA POMOC PRZEDMEDYCZNA DLA PRZEDSZKOLAKÓW CZYLI „Szpital Pluszaka” - program edukacyjny prowadzony przez Grupę Ratowniczo - Medyczną „MEDICUS”
Program „Szpital pluszaka” ma za zadanie zapoznać dzieci z zasadami funkcjonowania służb ratowniczych, postępowania w sytuacji zagrożenia życia oraz wzywania pomocy. Zajęcia prowadzą Instruktorzy ratownicy medyczni, ubrani w odblaskowe, świecące ubrania, mają za zadanie oswoić dzieci z widokiem ratowników, tak by w razie interwencji podczas nagłego zdarzenia przywoływane wspomnienia wywoływały pozytywne emocje zamiast strachu.
Ratownikom towarzyszy wielki Miś, na którym uczestnicy mogą przećwiczyć wszystkie badania wykonywane w gabinecie lekarskim, by już nigdy dzieci w trakcie wizyty u lekarza nie odczuwały strachu. Do dyspozycji jest cała torba zabawkowych narzędzi medycznych oraz te prawdziwe - realistyczne.
Kolejną atrakcją, jest fantom dziecka, na którym każdy z uczestników może przećwiczyć udrażnianie dróg oddechowych.
ZABAWY RUCHOWE
Jest to cykl zajęć prowadzonych w grupie 3,4,5, Latków
Są to zabawy ruchowe kształtujące małą motorykę oraz prawidłową postawę dziecka .
Są to zabawy z użyciem chusty animacyjnej, tunelu oraz innego sprzętu sportowego jak również opowieści ruchowe. Dzieci uczestniczą w nich z wielkim entuzjazmem.
Efekty zabaw :
Dzieci :
- uczą się przekraczać przeszkody, zachowywać równowagę,
- zaspakajają potrzebę bycia obdarzonym uwagą,
- przezwyciężają nieśmiałość,
- uczą się odróżniać i zapamiętywać polecenia,
- poruszać zgodnie z rytmem
- uczą się radzić sobie z przegraną.
Zajęcia są prowadzone w 3,4,5 latkach w oparciu o : „Wprowadzenie do pedagogiki zabawy” Klanza, ”Mali sportowcy. Zajęcia ruchowe dla przedszkolaków” wydawnictwa Raabe./
FUNNY JUDO
To cykl zajęć ruchowych prowadzonych przez profesjonalnego instruktora . Dzieci zdobywają sprawność szybkiej reakcji, bezpiecznego upadania. Uczą się podstawowych elementów judo. Na zajęciach jest stosowany rytuał rozpoczęcia i zakończenia treningu.
Zajęcia dla dzieci kipiących energią. Dużo ruchu, zdobywanie umiejętności bezpiecznego upadania. Wspaniała zabawa!!!
Celem edukacji zdrowotnej w przedszkolu jest poznanie i zachęcenie do zdrowego stylu życia poprzez :
- codzienną aktywność ruchową w formie ćwiczeń gimnastycznych, zabaw ruchowych,
- pobyt na świeżym powietrzu
- kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń higieniczno-zdrowotnych
- realizację celowo zaplanowanych tematów ukierunkowanych na zdrowie i bezpieczeństwo ,np. „Dbamy o swoje zdrowie”,
- realizację innych tematów, np. „ Moje przedszkole, moi koledzy”/ bezpieczeństwo w Sali, na terenie przedszkolnym/
- sytuacje okolicznościowe
PIERWSZA POMOC PRZEDMEDYCZNA DLA PRZEDSZKOLAKÓW CZYLI „Szpital Pluszaka” - program edukacyjny prowadzony przez Grupę Ratowniczo - Medyczną „MEDICUS”
Program „Szpital pluszaka” ma za zadanie zapoznać dzieci z zasadami funkcjonowania służb ratowniczych, postępowania w sytuacji zagrożenia życia oraz wzywania pomocy. Zajęcia prowadzą Instruktorzy ratownicy medyczni, ubrani w odblaskowe, świecące ubrania, mają za zadanie oswoić dzieci z widokiem ratowników, tak by w razie interwencji podczas nagłego zdarzenia przywoływane wspomnienia wywoływały pozytywne emocje zamiast strachu.
Ratownikom towarzyszy wielki Miś, na którym uczestnicy mogą przećwiczyć wszystkie badania wykonywane w gabinecie lekarskim, by już nigdy dzieci w trakcie wizyty u lekarza nie odczuwały strachu. Do dyspozycji jest cała torba zabawkowych narzędzi medycznych oraz te prawdziwe - realistyczne.
Kolejną atrakcją, jest fantom dziecka, na którym każdy z uczestników może przećwiczyć udrażnianie dróg oddechowych.
ZABAWY RUCHOWE
Jest to cykl zajęć prowadzonych w grupie 3,4,5, Latków
Są to zabawy ruchowe kształtujące małą motorykę oraz prawidłową postawę dziecka .
Są to zabawy z użyciem chusty animacyjnej, tunelu oraz innego sprzętu sportowego jak również opowieści ruchowe. Dzieci uczestniczą w nich z wielkim entuzjazmem.
Efekty zabaw :
Dzieci :
- uczą się przekraczać przeszkody, zachowywać równowagę,
- zaspakajają potrzebę bycia obdarzonym uwagą,
- przezwyciężają nieśmiałość,
- uczą się odróżniać i zapamiętywać polecenia,
- poruszać zgodnie z rytmem
- uczą się radzić sobie z przegraną.
Zajęcia są prowadzone w 3,4,5 latkach w oparciu o : „Wprowadzenie do pedagogiki zabawy” Klanza, ”Mali sportowcy. Zajęcia ruchowe dla przedszkolaków” wydawnictwa Raabe./
FUNNY JUDO
To cykl zajęć ruchowych prowadzonych przez profesjonalnego instruktora . Dzieci zdobywają sprawność szybkiej reakcji, bezpiecznego upadania. Uczą się podstawowych elementów judo. Na zajęciach jest stosowany rytuał rozpoczęcia i zakończenia treningu.
Zajęcia dla dzieci kipiących energią. Dużo ruchu, zdobywanie umiejętności bezpiecznego upadania. Wspaniała zabawa!!!

Język angielski
Edukacja anglojęzyczna - jak nauczamy?
Metoda immersji
W naszym przedszkolu wiemy, jak ważna jest nauka angielskiego. Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie znaleźli optymalnej metody nauki języka dostosowanej do Maluchów. Dzięki temu wszystkie zajęcia dydaktyczne w przedszkolu Puchatek przebiegają w pozytywnej i miłej atmosferze. Sprawia to, że nasi podopieczni każdego bardzo chętnie odwiedzają naszą placówkę.
Ze wszystkich metod wybraliśmy IMMERSJĘ JĘZYKOWĄ, która polega na stosowaniu języka w codziennych aktywnościach.
Dzięki English Speakerom, którzy mówią jedynie w języku angielskim, dzieci obcują z językiem obcym w naturalnych , CODZIENNYCH sytuacjach – podczas spacerów, pobytu na placu zabaw, swobodnych zabawach czy przy spożywaniu posiłków. W ten sposób mali uczniowie przyswajają słowa i zwroty, w bardzo naturalny, intuicyjny sposób.
najwyższe standardy realizujemy autorski program nauki, przygotowany przez doświadczonego metodyka, pasjonatkę nauczycielkę .
Program realizowany jest poprzez zabawę, z dużą dawką teatralizacji i muzyki popkulturowej. Sztampowa „pamięciówka” nie wchodzi w grę !
W naszym programie wykorzystaliśmy metodę TRP (Total Physical Response), który szczególną uwagę zwraca na ruch i prace całym ciałem. Realizowane projekty takie jak: Quiz Show lub Book Club pozwalają dzieciom na rozbudzenie kreatywnej ciekawości i wcielenie się w postacie ze znanych bajek czy teleturniejów.
Experiments are fun
to ciekawym blok zajęciowy prowadzony w oparciu o metodę CLIL (Content and Language Integrated Learning), która polega na wdrażaniu wiedzy o charakterze ogólnym i praktycznym za pomocą języka angielskiego. Przedszkolaki na zajęciach odkrywają , eksperymentują , nazywają , eksplodują okrzykami zdziwienia w języku angielskim !
Z relacji rodziców wiemy, że nasze Maluszki potrafią zaskakiwać swobodą porozumiewania się w języku angielskim podczas zagranicznych podróży, podśpiewują radiowe przeboje.
Zajęcia dodatkowe w ramach czesnego

Rytmika

Codzienny język angielski

Experiments are Fun

Bajkoterapia

Młody naukowiec

Eko przyjaciele przyrody

Zygzaki

Mały podróżnik

Warsztaty plastyczne

Warsztaty poznawcze

...i inne zabawy
Zajęcia fakultatywne do wyboru

Funny Judo

Ceramika

Taniec

Lego Robotyka

Yoga in English

Wycieczki

Sensoplastyka

Szachy

Lekcje gry na pianinie


- Pracujemy przez cały rok ( z wyjątkiem dni określonych w Zasadach przedszkola na dany rok)
- Oferujemy opiekę dzienną w godzinach od 7.00 do 18.00,
- Zapewniamy cztery świeże, smaczne i zdrowe posiłki w ciągu dnia (uwzględniamy indywidualne potrzeby przedszkolaków i specjalne menu dla alergików według medycznych wskazań),
- Grupy dzieci podzielone są ze względu na wiek:Przyjmujemy dzieci od 20 m-ca życia i zapewniamy kontynuację edukacji do 7 r. ż.,
- Gwarantujemy bogaty program atrakcji i wydarzeń w pełni angażujący dzieci,
- Zapewniamy opiekę i nadzór logopedy oraz psychologa przedszkolnego w ramach indywidualnych potrzeb,
- Organizujemy przemyślany plan adaptacji
- Współpracujemy z higienistką, dzięki której realizowany jest przemyślany plan unikania i rozprzestrzeniania się chorób. Stosujemy urządzenia oczyszczające powietrze w salach, dostarczając dzieciom najlepszą jakość,
- Zapewniamy pełne bezpieczeństwo pobytu na terenie placówki przedszkolnej.
- Realizujemy autorskie oraz sprawdzone na całym świecie programy edukacyjne, które mają na celu wielostronne wsparcie rozwoju dziecka. Nasz program nauczania zapewnia pewny start podczas kolejnych etapów edukacji,
- Stawiamy na rozwój kompetencji języka polskiego (dążenie do umiejętności pisania i czytania ze zrozumieniem),
- Kładziemy nacisk na rozwój kompetencji matematycznych oraz logicznego myślenia,
- Edukacja anglojęzyczna na najwyższym poziomie
- Oferujemy szeroki zakres ZAJĘĆ DODATKOWYCH
- Organizujemy wycieczki poza przedszkole piesze i wyjazdowe

Mamy świadomość, że Rodzice, wybierając nasze przedszkole niepubliczne, obdarzają nas wielkim zaufaniem.
Zapisując swoje pociechy, powierzają nam swój największy skarb - i tak też Dzieci w „Puchatku” są przez wszystkich traktowane.
Drogi Rodzicu, zapraszamy!
Przyjdź, poznaj nas, nasze przedszkole, zobacz jak pracujemy z dziećmi.

Poznaj nasze Przedszkole i Żłobek
Wypełnił formularz, a my skontaktujemy się z Tobą!
Przedszkole "Puchatek " ma status Przedszkola Niepublicznego, pozostającego pod nadzorem Kuratorium Oświaty na podstawie wpisu do Ewidencji Szkół i Placówek Niepublicznych pod nr 163/PN/06 prowadzonej przez Biuro Edukacji w Urzędzie Miasta st. Warszawy.